WachtlijstOplosser verkort wachttijden huishoudelijke hulp
4 februari 2025
In gemeente Best zorgde de WachtlijstOplosser (WLO) van ZorgInzicht voor een aanzienlijke verbetering in de wachttijden voor huishoudelijke hulp. Dankzij dit innovatieve platform daalde de wachttijd voor hulp met maar liefst 73,9%. Bovendien ontving 62,5% van de cliënten binnen 30 dagen de zorg die ze nodig hadden.
Wat is de WachtlijstOplosser?
Voor de invoering van de WachtlijstOplosser in Best waren de wachttijden voor huishoudelijke hulp aanzienlijk. ZorgInzicht pakte dit probleem aan door de invoering van één centrale wachtlijst, die zowel voor de gemeente als voor zorgaanbieders inzichtelijk is. Hierdoor worden cliënten sneller gekoppeld aan de juiste zorgaanbieder, wat leidde tot een daling van 73,9% in de wachttijd voor huishoudelijke hulp.
De resultaten in de gemeente Best tonen aan hoe slimme technologie een directe impact kan hebben op de toegankelijkheid en kwaliteit van zorg.
We gaan verder met de WachtlijstOplosser
Met deze goede resultaten kunnen we niet anders dan het werken met de WLO doorzetten en de wachttijd voor huishoudelijke hulp blijven verlagen. Gemeente Best en ZorgInzicht blijven zich inzetten voor een zorgsysteem dat toegankelijk, transparant en efficiënt is. Met slimme technologie willen we samen zorgen voor betere zorg voor cliënten, zorgaanbieders en gemeenten.