Lees pagina voor Translate

Voortgang stationsomgeving Best

24 september 2024

Voor de zomer informeerden wij u over een belangrijke stap in de herontwikkeling van de stationsomgeving. De ontwikkelovereenkomst voor de oostzijde van het station is officieel getekend. Met deze ondertekening bevestigen de gemeente Best en Spoorzone Best BV hun samenwerking voor de oostzijde van de stationsomgeving. SDK Vastgoed - de aangewezen ontwikkelaar namens Spoorzone Best BV - kan aan de slag met het plan zodra de ruimtelijke procedures zij afgerond. Hieronder vallen het TAM-omgevingsplan en de omgevingsvergunning.

Wat staat er de komende periode op de agenda?

Oostzijde: Het TAM-omgevingsplan heeft tot en met 23 juli ter inzage gelegen. De gemeente is de ontvangen zienswijzen op het TAM-omgevingsplan zorgvuldig aan het beoordelen. Daarnaast bereiden wij de gemeenteraadsvergadering voor. Deze is op 9 december. Tijdens deze vergadering neemt de gemeenteraad een besluit over het TAM-omgevingsplan voor de oostzijde van de stationsomgeving.

Westzijde: De gesprekken met NS en ProRail over de ontwikkeling van de westzijde van de stationsomgeving zijn in volle gang. Als er nieuws is, dan laten wij u dat weten.

Er lopen op dit moment nog verschillende parkeer- en verkeersonderzoeken. Ook wordt er nog onderzoek gedaan naar de aansluiting(en) op de zuidzijde (kant van de Molenstraat) van het station. Lees meer over de stationsomgeving.