Lees pagina voor Translate

Ontwerp Actieplan Geluid Best 2024-2029 ter inzage

23 september 2024

De gemeente Best heeft een nieuw Actieplan Geluid opgesteld. Burgemeester en wethouders van Best hebben op 17 september 2024 ingestemd met het ter inzage leggen van het ‘ontwerp Actieplan Geluid 20124-2029’. Iedereen kan hierop schriftelijk of mondeling een reactie geven.

Wat staat er in het actieplan?

Het Actieplan brengt samen met geluidkaarten voor Best in beeld waar de grootste geluidsproblemen zijn en welke mogelijkheden er zijn om eventueel te verbeteren. De geluidkaarten bekijkt u hier (Deze link gaat naar een externe website).

Waar en wanneer kunt u het ontwerp Actieplan Geluid 2024-2029 bekijken?

Het ontwerp Actieplan Geluid kunt u in het gemeentehuis bekijken. Dit kan alleen op afspraak. Bel hiervoor naar 14 0499. U kunt het ontwerp Actieplan en de bijbehorende stukken ook bekijken op onze website:

• Bekijk het ontwerp Actieplan deel A (PDF, 1.4 MB) als u meer wilt weten over de gezamenlijke afspraken van de gemeenten Eindhoven, Veldhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen c.a. en Best.
  • Lees Actieplan deel B (PDF, 4.4 MB) voor meer informatie over de plannen specifiek voor gemeente Best.

Wilt u uw mening geven?

Tot en met 5 november 2024 kunt u uw mening geven over het ontwerp Actieplan Geluid. Dit kan via onze website, op papier of in een gesprek.

• Online reageren door dit formulier in te vullen.
  • Schriftelijke reacties stuurt u naar: Burgemeester en wethouders van Best, cluster Milieu, Dorpsplein 2, 5683 GA Best
  • Voor een gesprek kunt u op werkdagen via telefoonnummer 14 0499 een afspraak maken bij cluster Milieu.

Ingebrachte zienswijzen behandelen we als onderdeel van de openbare voorbereidingsprocedure zoals bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. Na de vaststelling van het Actieplan Geluid kunt u geen bezwaar of beroep meer indienen. In het Actieplan staan beleidsvoornemens en voorgenomen maatregelen. Het is niet gericht op direct rechtsgevolg.