Lees pagina voor

Gemeente Best Sluit zich aan bij VvE Transitie Centrum Brabant

13 augustus 2024

Gemeente Best sloot zich aan bij het VvE Transitie Centrum Brabant (VTCB) als nieuwe gemeentelijke partner. In samenwerking met 11 andere Brabantse gemeenten en VvE Belang gaan wij nu samen het VvE Transitie Centrum Brabant vormen. Deze samenwerking opent de deur naar meer ondersteuning voor Verenigingen van Eigenaars (VvE's) die streven naar verduurzaming binnen de gemeente. Stap in bij dit gratis traject en ontvang ondersteuning in de stappen naar verduurzaming.

Bij het verduurzamen van een appartementencomplex komt veel kijken. Wat zijn bijvoorbeeld de juiste duurzaamheidsmaatregelen voor uw complex en hoe zorgt u ervoor dat andere VvE-leden net zo enthousiast worden als u? Daarom is het belangrijk om u goed te laten adviseren en de juiste stappen te doorlopen. We starten daarom met voorlichtingsbijeenkomsten.

Voorlichtingsbijeenkomst "Tips & Valkuilen"

De eerste stap in het traject is de voorlichtingsbijeenkomst ‘Tips & Valkuilen’ op 17 september van 19.30-21.30 uur in het gemeentehuis Best (Dorpsplein 2, 5683 GA Best). Hier worden de warmtetransitie, isolatie, verduurzaming en bijbehorende valkuilen besproken. Daarnaast komen het belang van een goed plan, financiële impact, subsidies en financieringsmogelijkheden aan bod.

Vul het aanmeldformulier hier in (Deze link gaat naar een externe website).

Vervolgtraject

Na de voorlichtingsbijeenkomst kunt u deelnemen aan een verdiepingscursus bestaande uit 3 middagen, waarin juridische, bouwkundige, en energetische aspecten van verduurzaming worden behandeld. Na afloop ontvangt u een certificaat en de VvE Campagnebox met tips en vragenlijsten. Ook kunt u een VvE Oriëntatiescan Verduurzaming ontvangen, deelnemen aan terugkomdagen, en ondersteuning krijgen richting de ALV. Er zijn ook verdiepingscursussen te volgen. Lees er alles over (Deze link gaat naar een externe website) op de website van het VvE Transitie Centrum Brabant.

Cursusdata

De cursussen in gemeente Best zijn:

• Juridische cursusdag: 17 oktober 13.00-17:00 uur (Locatie: Dorpsplein 2, Best)
  • Bouwkundige cursusdag: 21 oktober 13.00-17.00 uur (Locatie: Directiekade 2, Rotterdam)
  • Energetisch-procesmatige cursusdag: 11 november 13.00-17.00 uur (Locatie: Bibliotheek - Raadhuisplein 32 5683 EA Best)

Aanmelden voor de cursussen kan nog niet, maar we kunnen u wel op uw verzoek op de wachtlijst plaatsen. We geven voorrang aan deelnemers van de voorlichtingsbijeenkomsten.

VvE Helpdesk

Heeft u vragen over juridische, bouwkundige, of energetische aspecten van verduurzaming? Neem dan contact op met de VvE Helpdesk (085) 237 74 44 of via info@vtcb.nl. Lees meer over de VTCB-aanpak (Deze link gaat naar een externe website).