Lees pagina voor

De hoogtepunten van kermis Best

16 juli 2024

Wat was het weer een feest van 5 tot en met 10 juli. Op 5 juli opende burgemeester Ubachs de kermis. In zijn toespraak benadrukte hij het belang van de kermis voor de gehele gemeente. De kermis is een plek om zorgen te vergeten en te genieten! Ondanks het noodweer (tijdelijke sluiting) en het EK bleven bezoekers komen. Jong en oud hadden plezier op de kermis. Een aantal hoogtepunten op een rijtje:

Prikkelarme kermis

De zevende editie van prikkelarme kermis had weer een mooie opkomst. De prikkelarme kermis is niet alleen voor mensen met een beperking. Het is voor iedereen. Dat maakt de prikkelarme kermis zo mooi. Nogmaals bedankt alle vrijwilligers; zonder jullie is dit niet mogelijk.

Kermis-mis

Voor de tweede keer organiseerden we kermis-mis. Wat een mooie opkomst weer!

Publiciteit voor kermis Best

Een bijzonder hoogtepunt was te danken aan Damian van Reenen, die de populaire attractie de Energizer mocht besturen. Dit was een droom die uitkwam voor hem. Dit moment werd opgepikt door zowel Omroep Brabant als Hart van Nederland. Terugkijken kan via hun websites.

Daarnaast werd er op dinsdag 9 juli ook een opname gemaakt voor BNNVARA. De bekende gezichten van Wortelboer en Van Rossem werden vastgelegd terwijl zij zich vermaakten in de botsauto's. Dit leverde prachtige publiciteit op voor de kermis. Deze uitzending zenden zij uit in februari 2025.

Kermis(publieks)prijzen

Dit jaar reikten we voor de tweede keer kermis(publieks)prijzen uit. De winnaars kregen een bos bloemen en een Bests klompje. Het klompje is een symbool voor Best vanwege de klompenfabriek die hier ooit stond. De winnaars zijn beoordeeld door een vakjury (vrijwilligers van verschillende leeftijdscategorieën uit Best). De winnaars zijn:

• Miami Tripp – Nicky Arjaans - grootvermaak
  • Bootjesmolen – Geert Eeringa - kleinvermaak
  • Pop the Balloon – Jordi Dorenberg - behendigheid
  • Corn Dogs – Fleur Cordier – eet- en verkoopzaken

De Power Dancer van Martin Witte is de winnaar van de publieksprijs. Gefeliciteerd allen!

Bedankt voor uw stem.

We kijken uit naar volgend jaar

Bent u er dan weer bij? Tot dan!