Lees pagina voor Translate

Meldingen en klachten

Wilt u iets melden of heeft u een klacht? Laat het ons weten!

Meldingen openbare ruimte (wegen, parken, enzovoort)

De ‘openbare ruimte’ is een verzamelnaam voor de plekken die wij allemaal gebruiken, zoals wegen, trottoirs, sportvelden en parken. Liggen er stoeptegels los, is de straatverlichting kapot of een boom omgewaaid? Heeft u last van zwerfvuil, geluidsoverlast, hout stoken of loslopende honden? Doe een melding openbare ruimte met Fixi.

Geluidsoverlast

Wilt u geluidsoverlast melden? Dat kan op de volgende manieren:

Afval

Voor meldingen die te maken hebben met afval (bijvoorbeeld niet-geleegde containers) kunt u bellen naar de servicedesk afval via het gratis telefoonnummer 0800 – 243 8246. De servicedesk is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. Ook voor andere vragen en/of opmerkingen kunt u terecht bij de servicedesk. Meer informatie over afval vindt u op Afvalbest.nl. (Deze link gaat naar een externe website)

Huurders gemeentelijke panden

Bent u huurder of gebruiker van een gebouw van de gemeente Best? En heeft u een storing of schade in/aan het pand? Dan kunt u ook een melding maken via Fixi. Lees onze spelregels (PDF, 106.1 kB) om te zien welke meldingen u kunt doorgeven.

Vliegverkeer

Militaire voertuigen

Misdaad anoniem melden

Wilt u misdaad anoniem melden? Gemeente Best is partner van Meld Misdaad Anoniem (Deze link gaat naar een externe website).

Vleermuis of steenmarter

Heeft u een vleermuis op uw zolder of een steenmarter in uw schuur? Doe melding van de vleermuis of steenmarter met Fixi. Een ervaren kenner van vleermuizen en steenmarters neemt dan telefonisch contact met u op en bezoekt indien nodig uw adres.

Adresonderzoek

Denkt u dat er iemand op uw adres ingeschreven staat die hier niet (meer) woont? Vraag ons dan om een adresonderzoek te starten. Hoe dit kan leest u op de pagina Verhuizing doorgeven onderaan het kopje 'Adresonderzoek melden'.

Correctieverzoek

Uw persoonsgegevens staan in de Basisregistratie Personen (BRP). Ziet u een fout in uw gegevens? Vraag ons om deze te verbeteren. Dit heet een Correctieverzoek.

Voorwaarden

Hoe kan ik een Correctieverzoek indienen?

U kunt eenvoudig online een verzoek indienen via Correctieverzoek (Deze link gaat naar een externe website). Voeg in uw verzoek de volgende documenten toe:

Afspraak op het gemeentethuis

Komt u liever naar het gemeentehuis? Maak een afspraak voor Brondocumenten inleveren (Deze link gaat naar een externe website). Neem dan het volgende mee:

Aan welke eisen moeten de documenten voldoen?

Als uw documenten niet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits zijn, moet u ze laten vertalen door een beëdigd vertaler. Sommige buitenlandse documenten moeten ook gelegaliseerd worden of een apostille hebben. Op deze website leest u aan welke eisen een document moet voldoen: Legaliseren van buitenlandse documenten voor gebruik in Nederland | NederlandWereldwijd (Deze link gaat naar een externe website)

Kosten

Het aanpassen van de BRP-gegevens is gratis.

Termijn

We beslissen binnen 4 weken over het aanpassen van de gegevens. Gaat het om gegevens over uw burgerlijke staat of nationaliteit? Dan kunnen we de termijn met 8 weken verlengen. Het verwijderen van gegevens van vóór een adoptie of geslachtsverandering gebeurt binnen 4 weken.

Duurt deze termijn te lang? Bijvoorbeeld omdat u boetes krijgt door de foute gegevens? Vraag hulp bij het Meldpunt fouten in overheidsregistraties, Meldpunt fouten overheidsregistraties (Deze link gaat naar een externe website)).

Klachten over de gemeente

Bent u ontevreden over hoe de gemeente of een medewerker zich tegenover u of een ander heeft gedragen? Wilt u de gemeente aansprakelijk stellen als u schade heeft geleden? Wilt u bezwaar maken tegen een beslissing? Kijk dan onder Klachten en bezwaar.

Overige meldingen en klachten

Staat uw onderwerp hier niet bij of wilt u contact opnemen met handhaving? Bel dan het algemene nummer 14 0499.